Lip 22, 2018
97 Views

Dlaczego w ciąży warto postawić na pilates?

Written by

Nie jest żadną tajemnicą, że w okresie ciąży mamy do czynienia z różnymi zmianami zachodzącymi w ciele kobiety. Nie wszystkie te zmiany wpływają w sposób pozytywny na nią samą, na jej zdrowie, na jej samopoczucie fizyczne oraz psychiczne. Tym samym warto jest wskazać na pewne elementy, dzięki którym owo samopoczucie może być poprawione. Mowa jest chociażby o aktywności fizycznej. Ta może przybierać bardzo różne formy, aczkolwiek jedną z tych, która jest w szczególności polecana, jest pilates. Te ćwiczenia zostały zaprojektowane, zaplanowane z myślą o wielu różnych grupach osób, aby poprawić ich zdrowie, ale aby jednocześnie też nie były to jakieś wyczerpujące ćwiczenia. Jedną z grup odbiorców ćwiczeń pilates są kobiety w ciąży. Istnieje wiele aspektów korzyści związanych z tymi ćwiczeniami.

Pilates i wpływ ćwiczeń na kobiety w ciąży

Mówiąc o tego rodzaju aktywności fizycznej w trakcie ciąży, należy w głównej mierze wskazać na pozytywne jej efekty. W tym miejscu wskażemy na:
– zapobieganie żylakom i obrzękom nóg
– wzmocnienie mięśni pleców i zapobieganie bólom pleców
– wzmocnienie mięśni dna miednicy
– poprawa postawy ciała
– poprawa oddechu, relaksacja
– zapobieganie zjawisku nietrzymania moczu
– łagodzenie zaparć
– zapewnienie prawidłowej pracy nerek

Mięśnie kobiety dzięki tego rodzaju ćwiczeniom stają się bardziej elastyczne, bardziej rozluźnione tym samym oraz znacząco wzmocnione. Nie można nie wskazać także na taki aspekt, jakim jest duża łatwość wykonywania poszczególnych ćwiczeń, jakim jest ich prostota. Dzięki nim można mówić o bardzo dobrym przygotowaniu do naturalnego porodu, o większej łatwości przejścia przez taki poród.

Eliminacja efektów poporodowych

Wskazano na to, że pilates wpływa na eliminację pewnych niekorzystnych zjawisk w trakcie samego okresu ciąży. Poza tym również należy wskazać na nieco inne aspekty. Mowa jest mianowicie o tym, co będzie po porodzie. Dzięki tym ćwiczeniom można mówić o znacznie mniejszym rozstępom, a nawet o ich braku. Można także mówić o znacznie szybszym dojściu do pełni formy po porodzie niż wówczas, gdyby kobieta nie poddawała się żadnym aktywnościom fizycznym. Skóra kobiety jest bardziej jędrna, a tym samym można mówić o większym zadowoleniu oraz lepszym samopoczuciu psychicznym. Jeśli więc nie ma żadnych przeciwwskazań do aktywności fizycznej w trakcie ciąży, to jak najbardziej kobieta może postawić właśnie na zajęcia z rodzaju pilates, które niosą ze sobą bardzo wiele korzyści i żadnych zagrożeń.

Wpis powstał we współpracy z serwisem balanced-body.pl, oficjalnym dystrybutorem sprzętu do pilates marki Balanced Body w Polsce.

Article Tags:
· ·
Article Categories:
Uroda i zdrowie

Leave a Comment