Sie 21, 2018
51 Views

Problemy z odchudzaniem – od czego zacząć?

Written by

Większość osób trenujących sporty sylwetkowe, czy to na poziomie amatorskim, czy też na poziomie startowania w zawodach wcześniej czy później zaczyna trening i reżim związany z rygorystyczną dietą, a wszystko po to by spalić zbędną tkankę tłuszczową. Najlepiej zamienić tłuszcz na mięśnie – tak żeby waga się nie zmniejszyła. Każdy z nas jest inny, na każdego działają inne metody treningowe, czy stosowana dieta, dlatego to, co z powodzeniem sprawdza się u kolegi, czy koleżanki z sali treningowej, nie koniecznie musi przynieść podobny efekt nam samym. Dlatego ważne jest aby poznać swój organizm i dostosować dietę oraz ćwiczenia do własnych potrzeb i możliwości.

Poznaj swój organizm

Na proces odchudzania ma wpływ wiele czynników, takie jak chociażby przemiany metaboliczne i hormonalne. Duże znaczenie ma to jak organizm reaguje na insulinę i to jest często odpowiedzią na pytanie: dlaczego nie chudnę? Insulina to hormon, który działa zarówno anabolicznie, jak i antykatabolicznie – czyli może pobudzać nasze mięśnie do rozbudowy, a może też chronić nasze mięśnie przed ich rozpadem i zanikiem. To ona jest najsilniejszym hormonem lipolitycznym, który odpowiada za wprowadzenie kwasów tłuszczowych oraz glukozy do komórek tłuszczowych, co powoduje jego magazynowanie i powoduje nadmierne odkładanie się tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Co jest ważne?

Jeżeli Wasz organizm wykazuje cechy insulinoodporności to proces odchudzania będzie trudniejszy i będzie wymagał od Was więcej pracy i dużo więcej wyrzeczeń niż w przypadku prawidłowej reakcji na insulinę. Zjawisko insulinoodporności wzrasta wraz z wiekiem i częściej występuje u mężczyzn. Sprzyja jej oczywiście brak ruchu, zła dieta, alkohol i palenie papierosów. Dlatego ważne jest aby zacząć dbać o siebie i swój stan zdrowia jak najwcześniej, ale nigdy nie jest za późno na dietę, ćwiczenia i suplementację – oczywiście suplementacja na początku. Zaczynamy od diety, dołączamy ćwiczenia a później odżywki i suplementy. W zależności od tego jaki cel sobie postawiliśmy, jeśli tylko spalanie tłuszczu to mogą to być termogeniki (OLIMP Thermo Speed), l-karnityny, cla, hca, jeśli również wzrost masy mięśniowej to warto dołączyć białko (TREC Whey 100), aminokwasy (TREC Amino 6800) oraz kreatynę – wszystkie formy oprócz monohydratu, bo ona akurat zatrzymuje wodę w organizmie i nie jest zalecana podczas redukcji tkanki tłuszczowej.

Insulinoodporności – jak postępować?

Żeby temu zapobiec musimy wprowadzić szereg zmian w naszym trybie życia. Chodzi przede wszystkim o ćwiczenia fizyczne oraz odpowiednio zbilansowaną dietę. Odpowiednie odżywianie to mniejsze racje żywieniowe, które są spożywane częściej, najlepiej około 5 posiłków dziennie. Obfite spożywanie 2-3 posiłków dziennie powoduje nadmierny „wyrzut” insuliny, co też prowadzić może do   insulinoodporności. Zaleca się oczywiście zmniejszenie ilości węglowodanów w diecie. Dobrym sposobem jest przed posiłkiem wypić szklankę wody – nasz mózg szybciej zanotuje stan nasycenia i nie będziemy się przejadać – co jest bardzo istotną kwestią.

Article Tags:
·
Article Categories:
Uroda i zdrowie

Leave a Comment