Lip 29, 2017
726 Views

Reklama w przestrzeni miejskiej

Written by

Reklama w przestrzeni miejskiej bywa bardzo emocjonującym tematem. Wielu ludzi twierdzi, że psuje architekturę i jest zbyt nachalna. Niestety może to znacznie obniżać jakość promocji biznesu i sprawiać, że faktycznie materiały marketingowe nie będą skuteczne. A co gorsza, będą budzić negatywne emocje… Jak uniknąć tego błędu i stworzyć pomyślną komunikację wizualną?

Dlaczego warto reklamować się na ulicach

Choć przeciwnicy reklam ulicznych mają swoje argumenty, w dzisiejszym świecie żaden biznes nie może zamknąć się na obecność w mieście. Przede wszystkim dlatego, że można czerpać z niej realne korzyści. Nie tylko te finansowe – dobrze zrobiona reklama wzbogaca architekturę i sprawia, że łatwiej się w niej odnaleźć. Przykład? Barwne litery przestrzenne znakujące hotel, restaurację lub najbliższy sklep są niezwykle przydatne dla turystów i pomagają orientować się w terenie. A przy okazji dobrej jakości kasetony po prostu zapadają w pamięć i kuszą klienta…

Świadome techniki marketingowe

Z pewnością udana reklama nie może irytować. Wychodząc z nią na ulicę trzeba być bardzo ostrożnym i przeanalizować kilka rzeczy. Co najbardziej drażni mieszkańców miast? Powtarzające się, nachalne materiały. Warto rozmieszczać je w taki sposób, aby nie były mijane zbyt często, by znajdowały się w różnych lokalizacjach. Kolejną kwestią jest oczywiście wybór danej lokalizacji. Reklama musi spójnie współistnieć z krajobrazem miasta, nie powinna przygaszać zabytków bądź utrudniać odczytywania znaków drogowych. Najlepiej jeżeli delikatnie wtapia się w tło, jednocześnie wciąż pozostając widoczną dla klienta. Ciekawym pomysłem jest tutaj oklejanie pojazdów.

Samochody nie są stałym elementem krajobrazu – przemieszczają się, bywają w różnych dzielnicach, naturalnie uczestniczą w życiu miasta. Dodatkowo jeżeli reklama na aucie zostanie fantazyjnie zaprojektowana, ludzie mogą postrzegać ją bardzo pozytywnie, na przykład jako urozmaicenie w chwili oczekiwania w korkach. Decydując się jednak na oklejanie samochodów i inne narzędzia marketingowe, zawsze trzeba szczególną uwagę zwrócić na jakość wykonania. Nikogo nie bawią materiały niedopracowane, zepsute, sypiące się bądź nawet groźne dla przechodniów. Wystarczy niewiele, by zadbać o ich stan techniczny!

Article Tags:
· ·
Article Categories:
Finanse

Leave a Comment